Geocache reis 2019

Helemaal top! Ik heb genoten!
Geocachereis Bulgarije, Servië, Jordanië en Israël.
Wandelen en geocachen!  Een prachtige combinatie die Wim weer in een super reis heeft gegoten. In 10 dagen konden we 4 landen toevoegen aan onze geocache – wandel en reiservaring. Geweldig!
Eerst vliegend naar Sofia, Bulgarije waar we ruim de tijd hadden om de stad te verkennen en veel geocaches te doen. Ook hier geldt vrijheid blijheid en ieder kon zoveel cachen en ontdekken als je zelf wilt. Van 12 graden boven nul, sprongen we naar min 8 en een pak sneeuw! Met een busje gingen we naar Servië. Goed geregeld en dus verliep alles (grenspassage) soepel. Ook in de stad Nis kon ieder zijn eigen gang gaan. Cachen, wandelen, eten, shoppen. Genoeg te doen. Op de terugweg stoppen we nog even voor een mooie foto en een earthcache. Twee landen “op de kaart gezet “. Nog twee te gaan….
Met het vliegtuig gaan we naar Aqaba Jordanië en  daarna met busjes over de “woestijn highway “ naar Wadi Musa. Alles weer top geregeld zodat wij alleen maar hoefden te genieten. Zelfs een maaltijd om 12 uur ’s nachts was mogelijk gemaakt.De volgende dag vroeg op om zoveel mogelijk te genieten van wat voor mij het hoogtepunt was : Petra. Geweldig, wat een bijzondere plek ! En dan weet je weer waarom geocachen zo’n leuke hobby is : daardoor kom je op de meest bijzondere plekken op aarde ! Je moet er soms wel wat voor doen : hoge bergen beklimmen bijvoorbeeld. En dan is het super als je Wim tegenkomt die je dan een schitterende weg terug wijst ! Had ik niet willen missen ! Op verzoek was er ook een jeepsafari door Wadi Rum geregeld. Niets was Wim teveel en ik denk dat niemand daar spijt van heeft. Weer een bijzonder mooie ervaring! In de stad Aqaba werden ook nog wat caches gescoord. En dan naar het laatste land : Israël. Ook de beladen grensovergang tussen Jordanië en Israël bracht ons gelukkig geen problemen. In Eilat nog de Mt. Zefahot beklommen omdat daar een geocache lag. Wat een geweldig uitzicht over 4 verschillende landen! Helemaal top! Ik heb genoten!
Carla van Bochoven, Haarlem

Wij gaan dit vaker doen
Het is de eerste keer dat wij met Wim Kuipers mee op reis gaan.
Ons doel was om met een geocache-reis 4 landen te bezoeken.
Het is ons enorm meegevallen, heel duidelijke informatie vooraf, goede begeleiding, knappe reisroute en aangename logies en maaltijden. Alles perfect geregeld.
Enfin niks negatiefs te vermelden en dat was voor ons een aangename verrassing. Wij gaan dit vaker doen en raden deze reizen, door Wim Kuipers georganiseerd, aan.

Anneke en Fred Vermeulen, Noord Holland

Voor herhaling vatbaar
Voor mij was het lang geleden dat ik op vakantie was geweest en had gevlogen. Wat voor vakantie kies je dan uit. Ik had mijn hobby, geocachen als doel genomen want dan tref je veel gelijk gestemde. Door zoeken op het internet kwam ik uit bij Wandelen met Wim en op zijn website staan ook geocache-reizen. Dus snel geboekt. Alle vragen die ik had kon ik aan Wim stellen en kreeg ook snel antwoord. Ik vond het super fijn om ook de groep van te voren te ontmoeten.
Dan is de dag aangebroken dat de reis begint. We kwamen aan in Sofia en gingen meteen cachen. Binnen de groep ontstonden leuke contacten en heb ik me uitstekend vermaakt in het groepje waar ik mee heb gecached. Ook het samen uit eten met heel de groep was super gezellig. Veel gezien, gelopen en gedaan en mooie landen gezien: Bulgarije,Servië,Israel en Jordanië in 10 dagen. Het hoogtepunt was het bezoek aan Petra en de jeepsafari in Wadi Rum.
Daarnaast was alles super georganiseerd je hoefde nergens over na te denken dan over het cachen en wat eten we. Vervoer was allemaal super geregeld en we hebben heel wat afgelachen.
Ik heb ook nog een aantal contacten aan deze reis overgehouden, super gezellig.
Daarnaast veel caches gevonden en een aantal landen weer toegevoegd aan de statistieken. Voor herhaling vatbaar.

Anneke Coert, Rosmalen

De reis was super
Op FB zag ik een oproep staan om mee te gaan met een georganiseerde Geocache-reis. Dat leek me wel wat!!
Even over nagedacht en de oproep was ondertussen aangepast en werd er nog 1 vrouwelijke geocacher gezocht. Nou dat was ik dus..
Contact opgenomen met Wim en geweldig zoals die alles regelt!!
Er kwam onverwacht een persoonlijk probleem en zelfs daar kwam Wim met een oplossing!
De reis zelf was Super. Het geregel van tickets en visum werd door Wim gedaan dus die zorg viel al weg.
Altijd spannend om alleen met een groep mee te mogen maar geen momentje spijt gehad.
Een supergezellige groep en een super reisleider!
Het was mijn eerste reis met Wim als reisleider maar er komt zeker nog een tweede!!

Trudy Chantrel, België

Adembenemend
We (Monique, Alex, Annemieke en Fred) hebben een geweldige georeis mee mogen maken naar Bulgarije, Servië, Jordanië en Israël. Naast het vinden van de caches hebben we genoten van de diversiteit van de landen en de omgeving. Vooral Petra en de Wadi Rum dessert vond ik prachtig en de wandeling die we hebben gedaan met z’n zessen naar Little Petra was adembenemend.
Wim had de reis tot in de puntjes geregeld, lekker want daar hadden we geen omkijken meer naar. Verder stond vrij wat we gingen doen tijdens ons verblijf dus een ieder heeft zich vermaakt met zijn/haar eigen programma. Groepjes hebben zich vanzelf gevormd. Er waren een aantal activiteiten samen gepland zoals een keer samen dineren en lunchen (voor degene die mee wilde) zo hebben we het ook samen gezellig gehad.
We kijken uit naar de volgende bestemming.

Monique Boef, Lelystad

Een onvergetelijke reis
Samen met 15 andere geocachers zijn wij voor de 2de keer mee gegaan met de inmiddels al 4de geocachereis van Wim.
We hebben 4 landen aangedaan, Bulgarije - Sofia met zijn vele mooie oude gebouwen, Servië -  Niš, Jordanië, hier zijn we een hele dag in Petra, een historische stad geweest, heel veel trappen gelopen in deze indrukwekkende stad.
In Wadi Rum een groot natuurreservaat waar we een Jeep Safari van 3 uur hebben gedaan, met veel mooie uitzichtpunten, dan een nog een dag in Aqaba hier hebben we nog een boottocht gedaan. En als laatst zijn we in Israël - Eilat geweest.
Wat hebben wij veel gezien, gedaan en uiteraard gegeocached, dit was voor ons een onvergetelijke reis, Wim bedankt.

Fred en Lionne Dekker – Reuver Limburg

GeoCache reis 2018

Een fantastische reis
Als fervent geocacher zag ik op facebook ineens een aankondiging van een toen voor mij nog onbekend persoon, Wim Kuipers. Hij stelde voor om voor een 15-tal personen, geocachers, een reis te organiseren om samen te geocachen. Het was wel heel speciaal want we zouden op een kleine week tijd drie landen aandoen. Dit klonk als muziek in mijn oren. Ik waagde de sprong en stuurde een bericht naar Wim met de melding dat ik de reis zag zitten. Aanvankelijk was er natuurlijk een beetje twijfel aangezien hij een wildvreemde was voor mij die niets te maken had met een reisbureau. Maar de twijfel maakte al snel plaats voor euforie. Ik heb een fantastische reis gehad. Op enkele dagen zowel Spanje, Denemarken als Zweden gezien voor een zeer degelijke prijs. Ik heb leuke mensen leren kennen en veel geocaches gevonden. De reis was zeer goed verzorgd, mooie hotels...lekker eten...gewoonweg een reis om nooit meer te vergeten.

Cathy van de Perre – België

De natuur is echt imponerend
Via een bericht van Wim in een Facebook groep voor geocachers werd reclame gemaakt voor een 4 daagse reis naar Ierland, eind september 2016. Wim kende ik niet en na wat ‘gegoogled’ te hebben, besloot ik 'm te bellen. Wat me meteen opviel was zijn enthousiasme. Uiteindelijk besloten om samen met geocaching vriend Patrick deze reis te boeken. Een deel van de groep vertrok net als wij vanaf Eindhoven en de rest vanaf Amsterdam. Wat meteen opviel was de leeftijd van de deelnemers : vanaf plm. 45 tot 55, met een enkele uitschieter naar beneden en naar boven. Verder bleek bij aankomst in Dublin ook dat er een klik was met de overige reisgenoten, waarschijnlijk vanwege de gemeenschappelijke interesses.

Met een minibusje werden naar Glendalough gebracht. Na ons geïnstalleerd te hebben in 't enige hotel hebben we allemaal meteen een verkenningstocht gemaakt. Een flinke regenbui (de enige tijdens deze 4 dagen) mocht de pret niet drukken.
De dag erna hebben we samen met de hele groep een prachtige wandeling gemaakt van plm. 20 km door de Wicklow mountains. Fantastisch weer, enorm genoten! 's-avonds lekker gegeten en gedronken. Er trad ook nog een bandje op in ons hotel en luidkeels werd meegezongen. Kortom de stemming zat er goed in, en 't was erg gezellig en ongedwongen. De volgende dag bij 't ontbijt werden we nog even gedag gezegd door een ree, dat vanuit 't nabijgelegen bos vlak langs ons hotel liep. De natuur rond Glendalough is echt imponerend!

Op weg naar Dublin blijkt ook de flexibiliteit van Wim, als er speciale wensen van enkele reisgenoten zijn (om via een kleine omweg de oudste geocache van Europa te zoeken). Wim doet zich echt moeite om 't iedereen naar zijn zin te maken. De rest van de dag in Dublin splitst de groep zich in tweeën, de ene helft gaat met Wim en een gids op pad voor een rondleiding. Ik verken met de overige geocachers Dublin en 's avonds treffen we elkaar weer bij een Mongools restaurant. Over en weer worden volop de belevenissen gedeeld. Ter afsluiting gaan we nog op stap in de gezellige pubs in het Temple Bar District.
De volgende ochtend ga ik nog even met Patrick in de omgeving van 't hotel een wandeling maken, waarbij we ook nog een paar geocaches scoren. Teruggekomen bij 't hotel worden we met een paar taxi's naar het vliegveld gebracht. Na een uurtje staan we weer op Eindhovense grond en nemen we afscheid van onze reisgenoten, waarmee we een hele fijne en gezellige vakantie hebben gehad.
Ik denk met veel plezier terug aan deze relaxte reis. Voor mij was deze vakantie de eerste met Wim, maar zeker niet de laatste!

René Dohmen - Maastricht
Genieten van lokale gerechten
Onlangs heb ik kennisgemaakt met mijn reisgenoten voor de geocache reis naar Malta, Florence en Pisa in januari 2018. Het was een enorme gezellige dag en dat belooft wat wanneer we straks echt op reis gaan. Het wordt overigens mijn 3e door “Wandelen met Wim” georganiseerde geocache reis. En mijn 4e, naar de Azoren in juni 2018, staat al gepland. En dat zegt genoeg.
Zelf vind ik het fijn dat de reis, accommodatie en shuttles geboekt zijn en dat ik verder mijn eigen tijd kan indelen, maar waar nodig op Wim kan terugvallen. De hotels liggen altijd centraal, zijn schoon en verzorgd en vaak van zeer goede kwaliteit. En wil je ergens lekker eten, klop dan even bij Wim aan, want hij kan je zeker adviseren waar je kunt genieten van lokale gerechten of wat dan ook. De reizen zijn vriendelijk geprijsd en verder kun je het natuurlijk net zo gek maken als je zelf wilt, maar veel meer kosten dan de maaltijden komen er niet bij.
Meestal wissel ik het geocachen met een of meerdere reisgenoten af met een dagje cultuur en ook dat is geen probleem. Wim kan je informeren over plaatselijke bezienswaardigheden en weet ook waar je bijvoorbeeld een goede fiets kunt huren.
Het is zalig om met een groep geocachers op pad te zijn. Ik heb veel geleerd tijdens de eerdere reizen en er zelfs 2 geweldige cachemaatjes aan overgehouden. Ik kijk al uit naar de reizen in 2018.

Mieke van de Berg - Culemborg
Genoten van een perfect verzorgde week
Cachereis Malta, Florence en Pisa, met Wim Kuipers. Dit keer geen uitgestippelde wandelvakantie maar een geocachereis waarbij wij als deelnemers zelf onze dagen indeelden. Met Wim als reisbegeleider die op de achtergrond alle rompslomp eromheen verzorgde en ons veel werk uit handen nam, niet alleen de gehele organisatie vooraf maar zelfs het uitzoeken en reserveren van de restaurants regelde hij. Wat heb ik genoten van deze perfect verzorgde week, waardoor wij ons geheel konden richten op onze enthousiaste zoektocht door stad en buitengebied, met als doel het scoren van zo veel mogelijk caches!